Sunday 22 April 2012

Tiket RUSSELL PETERS habis di jual dalam masa 3 jam


Disebalik kemungkinan, tercetusnya kontroversi apabila pelawak dari Kanada, Russell Peters akan datang membuat persembahan di Malaysia.

Permintaan yang tinggi langsung tidak mengejutkan pihak penganjur apabila tiket yang dijual habis dalam tempoh tiga jam selepas penjualan tiket dibuka. Sebanyak 7,900 tiket untuk "Russell Peters Notorious World Tour 2012" di Stadium Melawati, Shah Alam habis dijual.

Persembahan yang akan diadakan pada 12 Mei ini merupakan persembahan pertama Peters di Malaysia. Peters merupakan seorang pelawak yang terkenal dengan komedinya yang bersifat toleransi perkauman.
Acara yang dianjurkan oleh Running Into the Sun (RITS) bersama LOL Events, menerusi penerbitnya, Leonard Chua, memberitahu bahawa peminat Malaysia sudah beratur panjang di hadapan pejabat dari jam 6.30 pagi sedangkan tiket akan dijual bermula pukul 9 pagi .

"Tiket paling murah RM128 dan RM188 habis dijual dalam tempoh sejam," kata Chua.
Chua yang ditanya adakah mungkin akan ada persembahan kedua berikutan permintaan tinggi peminat, memberitahu bahawa pihaknya kini sedang berusaha mencari lokasi baru.
Ini bukanlah kali pertama jualan tiketnya habis terjual dalam masa beberapa jam sahaja. Peters merupakan pelawak pertama yang berjaya menjual tiket lebih dari 16,000 dalam masa dua hari ketika di Toronto Air Centre dan lebih 30,000 tiket di Kanada.

Sementara itu, persembahan Peters yang dibuat di Dubai telah habis dijual dalam tempoh 8 minit menjadikan penjualan tiket untuk persembahan Peters lebih cepat daripada konsert Ratu Pop, Madonna.
Pelawak berusia 42 tahun ini juga pernah muncul dalam beberapa filem seperti "Source Code" bergandingan dengan Jake Gyllenhaal, "Speedy Singhs" dan "New Year's Eve".

No comments:

Post a Comment