Tuesday 17 April 2012

BOB KUMAN memerlukan bantuan


Terkedu seketika apabila membaca laporan eksklusif yang dilakukan wartawan TV3 Mazidul Akmal Sidek mengenai keadaan kesihatan yang tidak sihat dialami oleh pelawak terkenal, Bob Kuman.

Kisah bermula apabila Bob terjatuh ketika sesi pengambaran drama "Jangan Pandang Belakang Congkak" sekitar tahun 2011. Ketika kejadian, Wahid Senario dan Lan Pet Pet ada menjadi saksi kejadian malang yang melanda diri Bob Kuman.

Dia yang memberitahu, "Dalam keadaan sakit, semput dan sukar bernafas ketika itu, saya gagahkan diri untuk pergi ke hospital kerana tidak tahan dengan kesakitan yang ditanggung. Selepas keluar dari hospital, saya diberitahu kos perubatan mencecah sehingga ke RM7,000, ketika itu tuhan sahaja yang tahu perasaan saya kerana produser drama tersebut langsung tidak mahu membantu. Itu yang membuatkan saya kecil hati. Mujurlah, ketika itu ada rezeki diterima untuk saya lunaskan hutang namun masih berbaki RM3,600."

Kesihatan Bob Kuman semakin merosot apabila kini dia terpaksa bergantung sepenuhnya dengan bantuan oksigen ditambah dengan pergerakannya yang terbatas sejak 8 April lalu kerana tidak mampu untuk bangun.
Ujar Bob lagi, dia amat memerlukan bantuan oksigen sendiri, namun tidak mampu untuk membelinya kerana kesempitan duit. Tambahnya lagi, setelah membayar kos perubatan semuanya, duit yang tinggal dalam akaun simpanannya berbaki RM36 sahaja.

Bagi mereka yang prihatin untuk menghulurkan bantuan boleh hubungi Razali di talian 016 231 5812. Manakala berikut nombor akaun Bob (HUSNI MOHD RAWI) Maybank 1123-7100-7047.

No comments:

Post a Comment