Thursday 26 April 2012

"saya tak ambil botox" SHIELA MAJID


Penyanyi Jazz yang popular dengan suara lunaknya, Datuk Sheila Majid menyatakan bahawa dia tidak pernah dan tidak akan mengamalkan penggunaan 'botox' kerana ianya haram di dalam Islam.

Dipetik dari mStar, Sheila, 47, menyatakan bahawa 'botox' mempunyai banyak bahan-bahan kimia yang berbahaya dan ianya boleh memberi kesan sampingan yang memudaratkan kesihatan kepada sesiapa sahaja yang mengambilnya.

"Kalau kita ambil 'botox', kita tidak tahu apa akan jadi kepada wajah kita pada 20 tahun akan datang. Saya menasihati kepada anda semua tidak menggunakan 'botox'," katanya.Sheila menjawab isu tersebut apabila disoal oleh seorang peminat mengenai penggunaan bahan tersebut di dalam rutin kecantikan beliau pada majlis Minggu Setiausaha, di Atmosphere 360, Menara Kuala Lumpur, Rabu lalu.

Acara itu yang juga telah dikendalikan oleh pengacara Dee pada waktu tengah hari telah dihadiri kira-kira 200 tetamu.

Selain itu, penyanyi kecil molek itu juga sempat berkongsi petuanya untuk kelihatan cantik kepada tetamu yang hadir, dengan menekankan kepentingan dalam bersenam untuk cergas dan memilih makanan berkhasiat setiap hari, malah anak-anaknya juga mengamalkan benda yang sama.

"Saya mengajar anak-anak saya supaya mengambil makanan yang berkhasiat agar mereka membesar dengan sihat," ujarnya.Selain muncul dengan lagu "Dia" sebagai pembuka tirai majlis, Sheila turut menyanyikan lagu "Ku Mohon", "Can't Take My Eyes", "Legenda", "Antara Ayer" dan "Jakarta", "Aku Cinta Padamu", "Sinaran dan Warna".

No comments:

Post a Comment