Thursday 12 April 2012

Kekasih SITI SALEHA seorang penjaga gol


JIKA pemain bola nombor satu negara yang kini menjadi ayam tambatan kelab Pelita Jaya di Indonesia, Safee Sali baru sahaja sah bercerai talak satu dengan isterinya, Sabrina Yusof dan tidak lama dulu penjaga gol Kelantan yang juga penjaga gol kebangsaan Khairul Fahmi Che Mat gempar dengan isu putus tunangnya bersama Elia, lain pula halnya dengan penjaga gol Sabah, Syed Adney Syed Hussein.

Benar, mungkin Adney tidak sepopular Safee atau Khairul Fahmi. Dan apa halnya pula tiba-tiba nak cerita tentang Adney. Memang kena cerita sebab Adney kini sedang hangat bercinta dengan seorang pelakon cantik, Siti Saleha. Aktres cantik Siti Saleha ini merupakan pemegang karakter Nora Elana dalam drama TV popular “Nora Elana” yang disiarkan tahun lalu.

Hal itu disahkan sendiri oleh Saleha. Katanya dia kini sedang bercinta dengan Syed Adney yang juga merupakan adik kepada pelakon Sharifah Sofea. Ia juga bagi menjernihkan salah faham segelintir pihak yang mendakwa kekasihnya merupakan penjaga gol Kelantan.

“Dia merupakan penjaga gol negeri Sabah, bukan Kelantan seperti ada yang salah anggap,” ujar Saleha tanpa berselindung sewaktu ditemui di set penggambaran filem terbaru lakonannya, “KL Zombie” di bawah arahan Woo Ming Jin.

Menariknya hubungan mereka bukan pertama kali terjalin sebagai kekasih, tetapi ini adalah hubungan cinta kali kedua buat mereka berdua.

“Kami pernah bercinta dan hubungan itu putus, tetapi kini kami kembali menjalin hubungan kerana masih mempunyai perasaan sayang lagi di antara satu sama lain,” luah Saleha yang juga memberitahu hubungan dia dengan keluarga Adney juga rapat terutama hubungannya dengan ibu Adney.

Baru berusia 22 tahun, kata Saleha walaupun hubungan kali kedua ini lebih serius berbanding yang pertama dahulu, namun dia tidak terfikir ke arah perkahwinan. Apa yang menjadi fokus buat mereka adalah kerjaya yang semakin berkembang.

“Kami sama-sama sibuk dan tidak terfikir tentang itu lagi. Walaupun sibuk dan jarang berjumpa, kami selalu berhubung dengang menggunakan teknologi masa kini seperti Skype," katanya lagi.
Tambahnya lagi sikap Adney yang begitu terbuka dan memahami kerjayanya sebagai seorang artis membuatkan dia selesa bercinta dengan jejaka tersebut.

Ditanya mengapa dia begitu terbuka bercerita tentang hal cintanya, ujar Saleha tidak ada apa yang perlu disembunyikan, namun tegasnya dia tahu di mana batasan untuk dia berhenti bercerita tentang kisah peribadinya kepada umum.

Sementara itu pada perkembangan lain, adik kepada vokalis grup Bunkface, Sam itu kini sedang sibuk menjalani penggambaran filem terbarunya, “KL Zombie” bersama Zizan “Raja Lawak”, Faezah Elai dan ramai lagi.

Ujarnya: “Saya agak teruja kerana terbabit dalam filem ini kerana ada adegan lasak yang harus saya lakukan sendiri sehingga lebam-lebam badan, tapi saya puas.”

No comments:

Post a Comment