Thursday 29 March 2012

TRIO utama filem hollywood yang tiada ganti

            Daniel Radcliffe, Emma Watson, dan Rupert Grint - HARRY POTTER
Filem fantasi yang di adaptasi dari novel ini.berjaya mengandingkan mereka bertiga dalam filem HARRY POTTER.TRIO ini di gandingkan dari episod 1 sampai lah sekarang.Boleh dikatakn dari mereka kanak-kanak sampai lah dewasa,mereka bersama dalam filem ini.

Kristen Stewart, Robert Pattinson, dan Taylor Lautner - TWILIGHT SAGA
Kisah percintaan remaja dalam filem TWILIGHT menjadikan trio ini begitu popular di serata dunia.Gandingan     ini mencetus fenomena kepada remaja di seluruh dunia dan seterusnya menaikan nama mereka dalam industri perfileman di hollywood.Robert pattinson di khabar menjalinkan hubungan dengan Taylor Lautner di luar filem.

Jennifer Lawrence, Liam Hemsworth, dan Josh Hutcherson - THE HUNGER GAMES
Trio yang baru di gandingkan dalam filem THE HUNGER GAMES ini yang mengisahkan sebuah negara pada zaman moden yang masyarakat nya terlalu obses meyaksikan rancangan realiti.Dalam trio ini watak Josh hutcherson tidak begitu menyerlah,mungkin ianya baru episod yang pertama dan pengarah mahu membuat episod yang seterusnya kerana siapa yang menonton filem ini akan tertanya-tanya apa terjadi kepada watak lakonan Josh Hutcherson.

Logan Lerman, Brandon T. Jackson, Alexandra Daddario 
PERCY JACKSON & THE OLYMPIANS: THE LIGHTNING THIEF
Sebuah filem bercorak fantasi metologi yunani ini mengandingankan trio muda dan ada yang mengatakan filem ini menjadi pengganti kepada filem harry potter.Filem ini boleh dikatakan di anggap berjaya tapi tidak mampu lagi menjadi persaing kepada Harry potter.Namun terdapat info bahawa filem ini akan di buat sekuel nya yang bertajuk  PERCY JACKSON: THE SEA OF MONSTER, sama-sama kita nantikan gandingan trio ini,adakah watak mereka akan di perkembangankan lagi?

Keanu Reeves, Carrie Anne Moss, dan Laurence Fishburne - THE MATRIX TRILOGY
Filem aksi ini telah berjaya mendapat kutipan yang lumayan di seluruh dunia.Meletakan trio yang mantap iaitu KENAU REEVES,CARRIE ANNE & LAURENCE FISHBURNE ternyata menjadi dengan adegan aksi yang begitu menarik di tunjukan trio ini.Aksi yang tunjukan menjadi ikutan kepada pengeluar filem aksi yang lain.

Harry Moses Horwitz Samuel Horwitz, dan Louis Feinberg - THE THREE STOOGES
Dalam genre komedi slapstick watak THREE STOOGES ini tidak boleh kita lupakan,trio ini boleh dikatakan revolusi kepada genre komedi kerana ramai pelawak meniru gaya mereka dalam filem-filem komedi pada masa kini seperti pelakon JIMMY CAREY.ekspresi dan mimik muka yang di lakonkan membuatkan kita sukar untuk melupakan trio pelawak ini.

Drew Barrymore, Cameron Diaz, dan Lucy Liu - CHARLIE'S ANGELS
Cantik,seksi,ganas itu yang boleh di gambarkan kepada trio gadis ini dalam filem CHARLIES ANGELS.Filem pada tahun 80 ini telah di buat semula dengan menampilkan gandingan tiga gadis jelita ini di layar perak membuat penonton mahukan penampilan mereka lagi dengan adegan aksi yang lebih menarik.


Beyoncé Knowles, Jennifer Hudson, Anika Noni Rose - DREAMGIRLS
Diva pop america ini beraksi dalam filem DREAMGIRLS bersama dengan jennifer hudson & anika noni rose tidak kurang hebat nya.Filem arahan bill condon ini tidak dapat menyerlahkan keberkesanan kepada trio ini dan hanya dapat dirasai oleh HUDSON yang telah memenangi anugerah oscar bagi pelakon pembantu terbaik.

Mark Hamill, Harrison Ford, dan Carrie Fisher - STAR WARS
Trio yang di cukup di kenali di seluruh dunia iaitu gandingan MARK HAMILL,HARISSON FORD & CARRIE FISHER dalam filem STAR WARS memang di takdirkan untuk bersama.Chemistry yang ditunjukan ternyata begitu berkesan sekali dalam menjayakan filem STAR WARS ini.sekiranya pihak LUCAS FILM ingin membuat STAR WARS yang baru pada masa akan datang,ianya tidak akan dapat menandingi trio ini.Mereka bertiga berjaya membawa penonton merasaka pertembungan di alam galaksi.

Bill Murray, Dan Aykroyd, dan Harold Ramis - GHOSTBUSTERS
Kita semua harus berterima kasih kepada trio ini kerana berjaya memberikan unsur komedi kepada filem sains fiksyen ini.Filem hantu yang berunsur kan sain fiksyen ini cukup terkenal di seluruh dunia dan mempunyai perngaruh nya tersendiri kepada kanak-kanak serta para remaja yang ingin menjadi seperti mereka menangkap hantu.Rasa nya trio ini telah membuatkan kita tidak takut kepada hantu.


No comments:

Post a Comment