Wednesday 13 June 2012

Susulan pergaduhan antara 3 artis ZED ZAIDI minta hentikan



Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) bakal menubuhkan jawatankuasa disiplin berikutan industri hiburan tempatan kini kecoh dengan pergaduhan antara tiga artis iaitu Tasha Shilla, Anzalna dan Neelofa.
Menurut laporan daripada mStar, Seniman melalui presidennya, Zed Zaidi berkata, pihaknya akan memanggil mereka untuk menyiasat punca sebenar mereka bergaduh yang dilihat mencemarkan nama baik golongan artis tempatan.

Menurut Zed Zaidi, tindakkan menyekat tawaran berlakon akan dikenakan jika artis tersebut didapati bersalah.

"Sekarang ini semakin ramai artis terutamanya bakat baru gemar meluahkan rasa tidak puas hati terhadap artis lain atau bergaduh sesame sendiri menerusi laman sosial seperti Facebook dan Twitter.
"Pertelingkahan diantara Tasha, Anzalna dan Neelofa adalah contoh terbaru, dan kelakuan itu menunjukkan mereka terlalu mengikut emosi. Sebab itu pihak Seniman bersikap tegas dan akan menubuhkan jawatankuasa tersebut secepat mungkin," kata Zed Zaidi.


Jelasnya lagi, dengan mengenakan sekatan tawaran berlakon untuk mereka, ia mampu memberi pengajaran kepada artis-artis lain agar tidak akan timbul lagi masalah seperti ini pada masa akan datang.

Tambahnya lagi, walaupun jawatankuasa disiplin belum ditubuhkan lagi, artis-artis yang mempunyai masalah boleh merujuk kepada pihak Seniman sekirannya tidak boleh menyelesaikan masalah yang dihadapi mereka.
Pergaduhan di antara tiga orang artis berkenaan tercetus apabila Neelofa mempertikaikan kemenangan Tasha sebagai Artis Baru Wanita Popular, Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2011 (ABPBH) baru-baru ini.

Keadaan bertambah menjadi panas apabila Ahad lalu Anzalna tampil mendedahkan warna sebenar Neelofa dengan mendakwa pelakon itu suka memburukkannya di laman sosial.

1 comment:

  1. Ni pasal aweks cun gaduh tu yang sibuk amik port bukan pasal dia ketua seniman... cuba yang gaduh tu Awie atau yang ada pangkat abang2 dia mesti silentt punya hahaha

    ReplyDelete