Wednesday 6 June 2012

Susulan adegan berahi BRONT tampil mohon maaf



Baru-baru ini, industri perfileman tempatan telah timbul kontroversi apabila filem terbaru arahan Osman Ali "Jiwa Taiko" yang bakal ditayangkan memaparkan beberapa adegan 'berahi' yang membabitkan Bront Palarae dan Nadiya Nisaa didakwa tidak menjaga sensitiviti masyarakat Melayu.

Menurut laporan daripada KL Pos, Bront Palarae telah tampil untuk memberi penjelasan dan memohon maaf kepada masyarakat berhubung isu tersebut yang dilihat kian menjadi bualan hangat dikalangan ramai.
Bront memberitahu bahawa adegan itu tidak diperlakukan secara realiti, tetapi dengan menggunakan teknik 'camera trick'.

Jelasnya lagi, dia sebenarnya dia tidak bersentuhan secara berlebihan pun dengan Nadiya Nisaa seperti yang dapat dilihat dalam adegan tersebut. Dengan menggunakan teknik kamera yang berkesan, aktor berusia 33 tahun ini berkata babak tersebut nampak lebih realistik.

Sementara itu, pelakon yang berasal dari utara tanah air, Kedah ini turut berkongsi pengalaman paling mencabar sepanjang penggambaran filem "Jiwa Taiko" iaitu dimana dia dan Remy Ishak bertarung dengan menggunakan parang sebenar.

"Abang Osman agak teruja bila nampak parang berlaga dan menghasilkan percikkan api, jadi dia meminta kami untuk memberikan lebih lagi," ujarnya.

Dalam perkembangan lain, Bront yang akan tampil dengan filem terbarunya "Jiwa Taiko" pada 14 Jun ini, akan turut bakal muncul dalam filem arahan Namron iaitu "Psiko".

No comments:

Post a Comment