Wednesday 13 June 2012

NEELOFA mahu bukti dalam masa 7 hari



Aktres dan pengacara popular, Neelofa memberi tempoh tujuh hari kepada Anzalna Nasir tampil mengemukakan bukti dan penjelasan terhadap tuduhannya yang dibuat dalam BiPop bertarikh 10 Jun lalu.
Bekas pemenang Dewi Remaja 2010 yang diwakili dua peguamnya, Ahmad Hidayat Md Nor dan Irwan Mubarak memberitahu satu notis tuntutan telah dihantar kepada Anzalna bertarikh hari ini.

Lofa yang terkejut dengan tuduhan dilontarkan oleh Anzalna menafikan dan berkata artikel yang ditulis oleh wartawan hiburan Berita Harian, Zubir, berbaur fitnah dan seratus peratus tidak benar.
Jelasnya lagi, dia akan mengambil tindakan selanjutnya jika Anzalna tidak menjelaskan perkara yang dituntut dalam notis yang diberikan.

"Buat masa ini, kita akan lihat sekiranya Anzalna akan memberi respon atau tidak. Jika dia tidak tampil memberi penjelasan dalam tempoh yang diberikan, kami akan mengambil tindakan selanjutnya," ujar Lofa dalam satu sidang media yang diadakan di Hotel One World sebentar tadi.
Lofa turut memberitahu tindakan ini diambil bagi membersihkan namanya kerana ia boleh memberi kesan negatif terhadap diri dan keluarganya.

"Saya dalam proses perbincangan dengan beberapa nama besar untuk menjadi jurucakap mereka. Jadi saya yakin, mereka akan tahu tentang perkara ini.
"Saya rasa tuduhan ini boleh memberi kesan negatif terhadap periuk nasi dan rezeki saya. Oleh itu saya membuat keputusan untuk mengambil tindakan undang-undang terhadapnya," kata Lofa lagi yang turut memberitahu ahli keluarganya memberi sokongan dengan tindakannya itu.

Ditanya jika Lofa akan menarik balik tindakan undang-undang terhadap aktres "Sepah The Movie" sekiranya dia tampil membuat permohonan maaf, pengacara "Nona" ini enggan mengulas lanjut.
"Kita tengoklah macam mana nanti. Buat masa ini, saya tak boleh nak berkata apa-apa lagi."
Sebelum ini Anzalna mendakwa aktres berusia 22 tahun itu pernah mengugut dan menghiris perasaannya sejak menyertai pertandingan Dewi Remaja.

1 comment:

  1. Gapo dio ni pasal gado FB n Tweet pun nak saman menyamey.... buat malu kampung je hahaha

    ReplyDelete