Friday 8 June 2012

Artis baru dari youtube iamNEETA



Lagu pertama "Tuhan Tolong Aku" kini semakin mendapat tempat di hati peminat-peminat muzik tanah air. Lagu tersebut dinyanyikan oleh sebuah kumpulan baru iaitu iamNEETA adalah bintang baru yang lahir dari Youtube.

iamNEETA terdiri daripada tiga orang anak muda iaitu Neeta Manisha (Neeta), 17, Anas Zakwan Azhar (Anas), 18, dan Patrick Anohada, 26, yang pada mulanya berkenalan melalui laman sosial Myspace kerana mempunyai minat yang mendalam dalam bidang muzik.

Mereka kemudiannya telah menubuhkan kumpulan yang diberi nama iamNEETA bersempena dengan nama Neeta dan telah mendendangkan lagu, "Rolling In The Deep" nyanyian Adele, dan telah memuat naik video mereka itu di laman Youtube.

Ketiga-tiga anak muda ini kemudiannya telah menghasilkan karya mereka yang pertama dengan menggunakan sentuhan daripada Patrick selaku gitaris kumpulan itu dengan mencipta lagu dan lirik 'Tuhan Tolong Aku'.
Taruhan mereka nyata tidak mengecewakan apabila ramai pendengar meminati muzik aliran pop alternatif yang dibawakan iamNEETA.

Melihat potensi iamNEETA di dalam bidang nyanyian, syarikat NAR Records telah melamar kumpulan ini untuk dijadikan artis di bawah naungan mereka.

No comments:

Post a Comment