Thursday 21 June 2012

"JWANITA" filem terbaru OSMAN ALI



Pengarah filem terkenal, Osman Ali bakal mempertaruhkan sebuah lagi karya berjudul "Jwanita" dimana genre psiko seram cuba diketengahkan.

Menurut Osman, walaupun genre filem ini agak baru namun ujarnya, dia percaya filem ini pasti senang untuk difahami.

"Filem ini berbeza sedikit kerana ia mudah difahami dengan membuat sedikit perbezaan yang menarik namun ia tidak mengelirukan. Saya ambil masa sebulan untuk membentuk jalan cerita ini," ujar Osman Ali yang mendapat inspirasi untuk menghasilkan "Jwanita" ini selepas menonton beberapa filem yang memgenengahkan genre yang sama.

Filem "Jwanita" ini mengisahkan tentang seorang gadis yang mengalami penderaan mental dan fizikal dari ibu bapa angkatnya yang juga seorang pengamal ilmu hitam. Disebabkan penderitaan yang ditanggung, Jwanita mengalami tekanan perasaan yang menyebabkan mentalnya bercelaru.

Akibat tidak tahan dengan penderaan yang dialami, jwanita telah membunuh kedua ibu bapa angkatnya dan dihantar ke pusat pemulihan untuk membantu memulihkan keadaan mentalnya.
Selepas melihat keikhlasan Farhan di dalam menbantu dirinya untuk dirawat, akhirnya Jwanita menyimpan perasaan cinta terhadap Farhan

Namun segalanya hanya tinggal kenangan apabila Farhan sebenarnya sudah bertunang dengan Julaika yang juga merupakan adik kandung Jwanita.

Selepas hari perkahwinan mereka, Jwanita telah menghilangkan diri dan kembali dengan satu dendam kesumat.

Banyak plot dan perkembangan cerita yang bakal digarap oleh Osman Ali untuk memastikan filem ini mendapat tempat di hati penonton.

Dibarisi pelakon-pelakon hebat seperti Maya Karin, Bront Palarae, Marsha Milan Londoh dan Cristina Suzanne, filem terbitan Nuasa Sdn Bhd dan Ehsan Production Sdn Bhd akan menjalani penggambaran pada 30 Jun ini di sekitar Kuala Lumpur dan Terengganu.

No comments:

Post a Comment