Wednesday 20 June 2012

Kesukaran JULIANA EVANS belajar di luar negara


Pelakon cantik Juliana Evans mengakui bukan mudah bagi dirinya untuk mendapatkan pekerjaaan seperti lakonan atau peragaan di Amerika Syarikat walaupun setelah lima bulan menetap di sana.

Ujar heroin filem "Mael Lambong" ini, beliau telah menghantar resume ke beberapa tempat di sana untuk mencuba nasib sebagai pelakon ataupun model namun sehingga kini masih belum menerima jawapan.

"Ju ada menerima beberapa panggilan mengenai permohonan Ju untuk menyertai industri mereka namun sehingga kini masih belum menerima jawapan."

Juliana Evans, atau nama sebenar Juliana Sophie binti Johari Evans memberitahu bahawa lebih senang mencari makan di negara sendiri asalkan memiliki rupa paras yang menawan, bakat dan mengenali ramai orang di dalam industri berbanding di sana.

"Di sini, peluang lebih cerah untuk memasuki industri asalkan anda memiliki pakej, namun disana semua itu tidak wujud melainkan anda memiliki bakat yang boleh dibanggakan ."

"Di sana walaupun anda bekerja sebagai pensyarah dan memiliki pengalaman bertahun di dalam bidang seni, belum tentu anda dapat memasuki industri walaupun bekerja sebagai penulis skrip."
Bertanyakan tentang cabaran lain yang perlu dihadapi sepanjang pengajiannya di sana, beliau menyatakan bahawa beliau amat rindukan keluarga dan rakan-rakan.

"Itu adalah biasa untuk semua orang. Pada awalnya, memang agak sukar untuk saya menyesuaikan diri dengan situasi di sana namun berkat doa dan usaha, alhamdullilah, kini saya mampu berdikari sendiri dan seronok belajar di sana."

Walaupun terpaksa melalui pelbagai dugaan, Juliana Evans bertekad untuk menamatkan pengajiannya dalam bidang pengajian filem dan media, dan kos sampingan lain adalah di dalam bidang teater yang mengambil masa tiga tahun lagi.

No comments:

Post a Comment