Monday 18 June 2012

AWI RAFAEL mengaku bertatu.....



Menyedari kini dirinya menjadi 'buruan' ramai pihak media, penyanyi dan juga komposer, Awi Rafael tampil membuat satu kenyataan di laman Facebook rasminya pada Jumaat lepas berhubung satu kontroversi tentang gambar bertatu miliknya.

Pelantun "Bila Aku Jatuh Cinta" ini berkata gambar-gambar yang dimuat naik itu adalah gambarnya sebelum bergelar artis dan mengakui ketika itu masih mentah untuk menilai mana baik dan buruk. Hakikat setiap insan biasa yang tidak terlepas dari membuat kesilapan, Awi mengakui sudah insaf daripada kesilapan lalunya yang melampaui batasan agama berkata dia kini semakin matang dan sudah berubah.

"Sebelum Awi kembali ke Malaysia untuk memulakan hidup baru di sini, terlebih dahulu Awi telah meminta maaf kepada ibu Awi dan saudara mara yang lain diatas kesalahan yang Awi telah lakukan ketika berada di Australia. Mujurlah, kasih sayang seorang ibu tidak dapat menandingi kasih sayang yang ada di dunia ini apabila dia menerima Awi seadanya selepas apa yang terjadi. Dengan berkat doa dan tawakal, akhirnya Awi di sini cuba untuk memberikan yang terbaik untuk peminat yang menyokong Awi."

"Bukan mahu menyorok, tetapi itulah yang disarankan oleh ibu Awi agar tidak menunjukkan tatu itu kerana tidak mahu memberikan pandangan negatif kepada peminat muda Awi."

"Setiap manusia melakukan kesilapan, begitu juga Awi yang hanyalah insan kerdil di matanya. Bukan mahu menyorok tetapi itu semua kisah silam Awi, kalau boleh di Malaysia Awi ingin buka lembaran baru dan memberikan perkara positif kepada peminat Awi di sini."

Awi atau nama sebenar Muhammad Nabawi Ewan bin Gunawan Rafael turut memberitahu ketika itu, dia masih muda dalam percaturan hidup dan amat menyesal dengan perbuatannya yang silam.

"Ketika itu, Awi masih mentah dan muda, sekarang umur Awi sudahpun mencecah ke usia 26 tahun. Awi sudah matang untuk berfikir."

Awi kemudiannya memohon maaf dan berharap peminatnya terutama remaja menjadikan peristiwa yang terjadi padanya sebagai satu pengajaran buat semua.

No comments:

Post a Comment