Monday 11 June 2012

Bapa mentua JIMMY mula masuk campur



Bapa mertua kepada Jimmy Shanley, Datuk Suhaimi yang pernah menyatakan tidak akan memaafkan pengacara tersebut sekali lagi tampil membidas menantunya itu dalam program hiburan terkenal, "Melodi" yang disiarkan pada tengah hari kelmarin (10 Jun 2012).

"Sebelum ini memang saya tak pernah keluarkan kenyataan tentang kes Jimmy dan anak saya yang dah berlaku sejak setahun lebih. Banyak kenyataan yang telah dikeluarkannya. Dah tiba masa saya tampil berikan kenyataan ya mana saya rasakan Jimmy sudah tidak layak menjadi menantu saya kerana banyak tuduhan dibuat yang memburukkan anak saya.

"Anak saya sudah failkan perceraian. Jadi kalau dia sudah banyak memburukkan isterinya, tak guna lagi dia memperisterikan anak saya lagi. Jadi lepaskan sajalah. Jika dia tak lepaskan, ia seolah-olah dia adalah lelaki dayus," ujarnya seperti dipetik dalam "Melodi".

Sementara itu Suhaimi turut mendakwa Jimmy tidak bertanggungjawab dan ambil tahu tentang kelahiran cucunya, Zahrah Shanley sekitar setahun yang lalu.
"Nak ambil berat apa? Ini satu lagi masalah. Dia pernah keluarkan kenyataan bahawa isterinya tak beritahu dah lahirkan anak. Jika tak diberitahu isteri, bagaimana dia boleh membawa krew televisyen ke hospital untuk mengambil gambar anaknya?

"Bil bersalin pun tidak dibayar walaupun kita sebenarnya tak harapkan. Namun dia memang tidak bertanggungjawab. Bagi saya, dia tidak layak menjaga cucu saya," jelasnya lagi.
Suhaimi turut menyifatkan Jimmy sengaja mencari publisiti murahan dengan mencanang kisah buruk rumah tangga bersama isterinya, Nursuhaila Eliani. Malah dia turut meminta Jimmy agar redha menerima ketentuan Ilahi bahawa jodoh mereka tidak berpanjangan.

Sementara itu Jimmy dikatakan enggan mengulas kenyataan yang dikeluarkan bapa mertuanya itu, sebaliknya menyerahkan kepada pihak mahkamah untuk memutuskan jalan penyelesaian terbaik.

Jimmy dan Nursuhaila telah berkahwin pada Oktober 2010, tetapi mula tinggal berasingan selepas tiga minggu bernikah. Jimmy turut memfailkan permohonan kembali taat kepada Nursuhaila pada 31 Januari 2011, diikuti dengan permohonan nusyuz (ingkar perintah suami) pada 27 Januari lalu. Pergolakan rumah tangga mereka masih lagi dalam proses perbicaraan di mana Jimmy mendakwa Suhaila mengaku mengandung anak luar nikah ketika prosiding mahkamah yang berlangsung pada 9 Mei 2012.

No comments:

Post a Comment