Monday 18 June 2012

RIHANNA tunjuk gambar bogel di akaun twitter



Tindakan penyanyi terkenal, Rihanna yang menyiarkan gambar bogelnya di laman sosial Twitter baru-baru ini menjadi kontroversi hangat sehingga ada yang mendakwa Rihanna sakit jiwa dan tidak waras.

Dipetik dari laman London Evening Standart, seorang pakar psikologi, Joe Hemmings berkata, kelakuan Rihanna yang menjengkelkan dan menimbulkan rasa kurang menyenangkan menunjukkan dia menghadapi simptom penyakit jiwa yang dikenali sebagai Kecelaruan Personaliti Narsistik (NPD).

"Kelakuan Rihanna yang tidak menentu adalah simptom jelas kepada penyakit itu dan tindakannya meletakkan gambar bogelnya di Twitter baru-baru ini menunjukkan dia mahukan tumpuan.
"Jika dia menghidap NPD dan menjalani sesi rawatan kaunseling, dia akan sedar tentang sikapnya yang melakukan tabiat yang memusnahkan dirinya itu," kata Hemmings.

Tambah Hemmings lagi, penyanyi berusia 24 tahun itu yang berkelakuan luar dari kebiasaannya merasakan dirinya sangat penting dan mengharapkan agar dirinya diberi perhatian serta disanjungi masyarakat di sekelilingnya.

Salah seorang rakan Rihanna yang tidak mahu namanya didedahkan menceritakan sikap penyanyi itu yang dikatakan kadangkala melampaui batas dan mencabar kesabaran.

"Kadang-kadang dia melampau. Rihanna sering memngadu dia selalu berasa lesu dari segi fizikal dan mental, adakalanya dia bertindak seperti seorang yang tiada pedoman."

"Saya fikir dia perlukan bantuan, berehat dan mungkin bercuti. Bukan sahaja bercuti dari kerjanya, malah dia perlu menjauhkan diri dari segala yang menekan perasaannya selama ini," kata rakan Rihanna itu.

No comments:

Post a Comment