Tuesday 27 December 2011

Vietnam : sekat facebook !! mark zuckerberg di benarkan masuk

Pihak kerajaan Vietnam menyekat penggunaan FACEBOOK di kalangan rakyat di negara nya tapi tidak boleh menyekat pengasas laman web sosial Mark Zuckerberg memasuki negara itu sebagai pelancong untuk bercuti di negara pemerintahan komunis itu.

Zuckerberg menghabiskan masa cuti krimas nya di tempat percutian popular di Ha Long Bay atau di panggil Trinh Dang Thanh bagi penduduk tempatan di selatan bandar vietnam.beliau di katakan tiba di vietnam pada 22/12/11

Pengasas Facebook menghabiskan musim cuti krismas nya dengan bersiar di  gunung sapa dan menunggang kerbau mengelilingi kawasan tersebut.

Vietnam merupakan negara yang menyekat sekeras-keras nya pengunaan laman sosial milik Mark Zukerberg ini,namun golongan  belia di negara itu dengan senang melayari facebook.



Gambar Mark di ambil ketika tengah menuggang se ekor kerbau dekat resort of sapa di selatan bandar vietnam.Vietnam menyekat penggunaan facebook di kalangan rakyat nya namun tidak dapat menyekat pemilik laman sosial itu memasuki negara nya.

MERRY CHRISTMAS TO MARK!!!!! HEHEHEHE

No comments:

Post a Comment