Monday 26 December 2011

FAST AND FURIOUS 6 & 7


Selepas berjaya mendapat kutipan 'box office' untuk filem kelima siri "Fast And Furious" atau juga dikenali dengan nama "Fast Five". Nampaknya sekuel untuk filem ini sedang dibuat, dengan tajuk belum ditentukan, "Fast And Furious 6" dan "Fast And Furious 7" kini sedang dalam pembikinan, menurut The Hollywood Reporter.Penerbit dan juga pelakon dalam kelima-lima filem "Fast And Furious", Vin Diesel memberitahu bahawa dua sekuel ini kini di peringkat pre-produksi.

Walaupun Diesel tidak mendedahkan butiran-butiran samada dua filem ini akan menjadi dua bahagian, atau dua filem berbeza, tetapi dia memberitahu Justin Lin dan Chris Morgan adalah pengarah untuk filem itu.
"Dengan kejayaan filem terdahulu, dan dengan mewujudkan banyak watak, dan memperluaskan skop untuk dimuatkan dalam siri ke enam ini, kami tidak mempunyai ruang yang cukup".

Kejayaan filem "Fast Five" ini adalah kerana jalan ceritanya ditukar dari penggembaraan lumba kereta, ke misi rompakan. Ia mendapat kritikan yang sangat positif dan telah berjaya mendapat kutipan sebanyak US $626 juta (RM 1.97 billion) di seluruh dunia.

Watak yang dilakonkan Eva Mendes, Monica Fuentes dalam "2 Fast 2 Furious" akan kembali dan juga Michelle Rodriguez, seperti yang dilihat pada penamat "Fast Five". Filem siri ini sangat konsisten dengan menggunakan pelakon yang sama, jadi untuk filem yang keenam dan ketujuh, dijangka turut akan menampilkan muka-muka lama.

No comments:

Post a Comment