Tuesday 10 January 2012

PROJEK BOBOI


Naib juara MAHA RAJALAWAK MEGA kumpulan 'BOBOI' yang di anggotai oleh afdlin shauki dan harun salim bachik telah membuat perancangan bagi kumpulan tersebut selepas program MRLM.seperti yang di janjikan oleh mereka.Afdlin sendiri telah merancang aktiviti kumpulan BOBOI,seperti apa yang telah di beritahu dalam FB milik nya.

1. Pada 3,4,5 dan 10,11,12 hb february Boboi bersama Osbon,Jozan, Harith Iskander dan Nabil akan membuat satu konsert lawak di Istana Budaya."LAWAK KE DER" nama yang di berikan bagi persembahan yang penuh dengan unsur komedi dalam masa 2 jam tanpa henti

2. 'Opera Sabun Boboi' sebuah siri sitcom 30 minit akan di buat untuk Astro dan cerita-ceritanya merangkumi idea-idea yg telah kami buat untuk sketsaMaharaja Lawak yang akan dikembangkan menjadi satu episode serta idea-idea gila yg lain. Di antara cerita yg akan anda lihat adalah Terong Titiwangsa, Datin Maimon dan bisikan Syaitonn!!, BatBoboi, Puteri Gunung Ledang dan lain-lain.

3. 'Boboi : BFF (Best Friend forever)' . Sebuah Filem mengenai asal usul boboi, macam mana mereka menjadi best friend dan Masaalah keluarga mereka yg berpoligami.

4. 'Tanjat Maimon'. Sebuah filem mengenai Datin Maimon (mama boboi) dan bagaimana dia mengimbangkan tugasan harian beliau sebagai seorang isteri, seorang ibu, seorang AJK surau dan seorang pemburu hantu. Masaalah bermula apabila seorang gadis cuba menggunakan ilmu hitam untuk mencuri hati suaminya Haris Shamsuddin. Suaminya yg terkena buatan gadis ini bercadang untuk memasang isteri ketiga.

5. Ala Tomey-Tomey Boboi - Sebuah animasi lawak untuk kanak-kanak dan dewasa, menceritakan dunia fantasi Bobo-yot dan Boboi-we dan adventure yg mereka harungi di dalam impian mereka.

6. Boboi Komik - dlm perancangan samaada ianya akan keluar di dalam salah satu majalah humor tempatan atau di buat sebagai komik novel.

7. Merchandise Boboi akan di teruskan dgn design design yang lebih mantap dan menarik untuk setiap lapisan umur. Barangan boboi boleh di beli di http://facebook.com/bobbyafdlinshauki atau email ke bob.by.adlinshauki@gmail.com

1 comment: