Friday 18 May 2012

HOORE! HOORE! PENUH EMOSI



Filem terbaru keluaran TAYANGAN UNGGUL yang menggunakan sepenuhnya lagu-lagu penyanyi lagenda malaysia iaitu SUDIRMAN HAJI ARSHAD.filem yang berunsur muzikal ini banyak melibatkan emosi dalam penceritaan filem ini.

Penonton di sajikan dengan gelak ketawa serta kesedihan di sepanjang menonton filem ini.mengubahan terhadap lagu-lagu sudirman tidak begitu banyak di lakukan dan mungkin pengubahan tersebut mahu mengikut perkembangan semasa.Para pelakon mengunakan suara sendiri bagi menyanyikan lagu dalam filem ini dan kredit di berikan kepada  mereka.

Filem ini mengisahkan seorang remaja yang bernama nurul aiman (nurfarah) yang mahu memasuki sebuah pertandingan RATU IDOLA dan sedangkan dia tidak memiliki fizikal @ gaya seorang model.Namun johari (akim) memberi semangat dan dorongan kepada aiman kerana mahu membuktikan bahawa beliau memang betul2 sukakan aiman.

Manakal rita (kilafairy) merupakan seorang yang cantik dan memang menjadi musuh kepada aiman sejak dari zaman sekolah, turut serta memasuki pertandingan tersebut.Rita berasa dengki terhadap aiman kerana dia sangat menyukai johari,begitu juga kepada dua kawan baik aiman.

Pelbagai pekara yang terpaksa aiman tempuhi demi mengejar cita-citanya dengan mengimbangi antara persahabatan dan keluarganya.

Teong hin iaitu pengarah bagi filem ini sangat bijak memasukan lagu-lagu sudirman dalam elemen filem ini dan boleh di katakan lagu sudirman di kumpulkan boleh menjadi sebuah kehidupan.

Sama-sama kita saksikanya di pawangam berhampiran anda pada 24 mei ini...

SEKITAR MALAM GALA HOORE! HOORE!






1 comment:

  1. Patut masa perasmian ni kau jemput aku wahai Peti Surat yang pandai berkata2.. sbb aku suka dengar Azlan tywriter melalak..... kau Lah Lagenda!!

    ReplyDelete