Wednesday 1 February 2012

SAM : "maafkan lah saya"

Baru-baru ini ada sebuah blog menyiarkan satu video yang di hasil kan oleh SUARA KAMI yang menunjukan komen beberapa artis terhadap himpunan rakyat BERSIH 2.0. dalam video itu memaparkan temubual antara artis termasuk SAM.

mungkin sam tidak menyedari bahawa temubual berikut untuk tujuan kepentingan politik.SAM sendiri tidak bermaksud untuk memburukan individu tertentu atau mana-mana pihak politik.mungkin SAM menjawab soalan yang diberikan oleh nya tentang pandangan negatif terhadap perhimpunan yang berlaku baru baru ini.

SAM bukan seorang ahli politik untuk menjawab soalan berikut tapi mungkin atas dasar sebagai seorang rakyat malaysia dia harus memberi pandangan.ternyata pandangan beliau di salah erti dan di salah gunakan oleh pihak-pihak tertentu.

kepada individu yang terlibat rasa nya elok lah remove video tersebut dari youtube.rasa nya ianya tidak sesuai untuk di jadikan bahan untuk mengelirukan masyarakat dan ianya akan menjejaskan reputasi individu yang terlibat.

pengajaran kepada artis-artis elak lah menjawab soalan yang berunsurkan politik.seperti banyak yang terjadi sebelum ini contoh soalan berbentuk hukum hudud dan sebagai nya.

petikan dari facebook  SAM

1 comment:

  1. politil oh politik...
    hanya kerana namenya politik kita sebagai manusia sering terjerat dengan isu2 seperti itu... namun kita harus memandang itu sebagai kehidupan semasa.... whatever pon i don't like politik... kerana politik haipo.... kadang2 cakap x serupa bikin.... cakap lain buat lain.... so... undilah diri sendiri.... dan berpolitik dengan diri sendiri dlu.... baru cube politik dengan owg luar....

    ReplyDelete