Tuesday 28 February 2012

Susulan isu ERYKAH BADU: KERAJAAN BATALKAN KONSERT


Pihak Kerajaan Malaysia telah membuat keputusan untuk membatalkan konsert penyanyi Soul & RNB yang berasal dari Amerika Syarikat iaitu ERYKAH BADU akibat daripada kontroversi keagamaan yang menimbulkan kemarahan semua masyarakat Islam disini dan tindakan memboikot adalah amat wajar di lakukan.

ERYKAH BADU di anggap telah melanggar sensitiviti keagamaan di negara ini dengan membuat tatu tulisan Allah di badan nya dan gambar tersebut dipaparkan secara terang-terangan di surat khabar THE STAR pada 27 FEBRUARI 2012. Justeru itu, ramai pihak telah menentang dan membantah konsert artis ini di jalankan. Akhirnya, pihak yang bertanggung jawab telah tampil dan membatalkan konsert artis yang menghina agama Islam tersebut.

Kami di PETI SURAT mengucapkan jutaan syabas kepada pihak Kementerian yang telah membuat tindakan pantas dan tegas berhubung isu ini demi menjaga maruah agama Islam yang merupakan agama rasmi negara kita dan kepada pihak penganjur, mereka seharusnya lebih peka lagi terhadap isu isu sensitiviti sebegini sebelum membawa artis dari luar negara...

No comments:

Post a Comment