Monday 27 February 2012

Penyanyi menghina Islam akan mengadakan konsert di Malaysia

ERYKAH BADU, penyanyi yang membuat tatu Allah di kedua -dua belah dada nya telah menimbulkan perasaan marah masyarakat Islam di negara ini. Gambar kontroversi tersebut di siarkan oleh suratkhabar tempatan iaiut THE STAR.

Perkara ini harus di ambil tindakan segera oleh pihak-pihak yang berkuasa demi menjaga sensitiviti keagamaan negara ini. Masyarakat ingin pihak THE STAR membuat tindakan dengan meminta maaf secara terbuka kepada masyarakat Islam di negara ini dan harus lebih peka lagi terhadap perkara perkara yanng berkaitan dengan keagamaan seperti ini.

Di maklumkan bahawa penyanyi ini telah mendapat kebenaran untuk mengadakan konsert di Kuala Lumpur pada 29 Februari yang bakal menjelang. Penyanyi yang tidak pasti akan pegangan agamanya ini, pernah menyatakan bahawa dia adalah seorang Muslim, akan tetapi dengan tindakan di luar kewarasannya, telah membuat tatu tersebut di bahagian dada nya.

Persoalannya, kenapa penyanyi ini di benarkan membuat konsert di Malaysia sedangkan dia telah menghina agama Islam yang merupakan agama rasmi negara kita ini?

No comments:

Post a Comment