Sunday 12 February 2012

PETERPAN hebat tanpa Ariel

Kumpulan band Peterpan yang membuat persembahan pada 'Konsert Tribute To Peterpan' baru-baru ini nyata tidak menghampakan peminat-peminat walaupun tanpa vokalis utama mereka, Ariel yang masih menjalani hukuman penjara.

Nyata persembahan dari Peterpan berjaya mengubat rindu peminat-peminatnya yang puas dengan persembahan mereka.

"Peterpan merupakan sebuah kumpulan besar di Indonesia. Banyak peminat-peminat yang rindu akan penampilan mereka," ujar Aditya kepada KapanLagi.com ketika ditemui di 'Konsert Tribute To Peterpan' di Fame Station, Bandung, Jawa Barat baru-baru ini.

Sebelum Peterpan membuat konsert di Bandung, mereka telah membuat konsert di Lampung dan Banjarmasin. Sambutannya cukup meriah dan ramai yang hadir walaupun beraksi tanpa Ariel.
Terpaksa beraksi tanpa vokalis utama mereka, Peterpan telah menjemput beberapa penyanyi antaranya Astrid, Glenn Fredly, Anja, Fadly Padi, dan Naga Lyla untuk menyanyikan lagu-lagu mereka pada 'Konsert Tribute To Peterpan'.

"Konsert di bandar sebelum ini cukup meriah. Dengan peminat-peminat ramai yang datang. Di dua bandar sebelum ini, kami telah membuat perubahan terhadap lagu bagi menyesuaikan dengan vokal penyanyi yang akan menyanyikan lagu kami.

Setiap penyanyi mempunyai range vokal yang berlainan. Jadi kami akan membuat beberapa perubahan agar ia akan menjadi sesuai dengan suara penyanyi yang akan menyanyikan lagu tersebut. Kami akan menyanyikan 12 buah lagu pada konsert di Bandung," kata gitaris Peterpan, Uki.

No comments:

Post a Comment